АНАЛІТИЧНИЙ ЖУРНАЛ ПРО СУЧАСНІ КІНО ТА ТЕАТР

/Files/images/zal_perodiki/241751665_4359892824093424_7905862006925571331_n.jpg

Напередодні Дня українського кіно читальний зал Чернігівської центральної бібліотеки ім. М. Коцюбинського отримав черговий № 5 журналу «КІНО ТЕАТР» за 2021 рік.

Взагалі-то читальна зала зберігає у своєму фонді мистецький журнал починаючи з 1999 року (з деякими перервами передплати в минулих роках) до нинішнього року.

Журнал «Кіно Театр» виник у важкі для українського мистецтва часи (1995 р.), коли кінематограф майже не проявляв ознак життя, коли активно поширювалась жовтіюча преса, а видань про кіно взагалі не було. І від самого початку став часткою культурно-інформаційного життя Незалежної України, можливістю вислову для тих, хто любить мистецтво, для кого потрібні краса і духовність. Інакше й не могло бути, тому що засновником журналу став Національний університет «Києво-Могилянська академія» – авторитетний заклад, один із центрів культурного життя України. Головний редактор - кінокритик Лариса Брюховецька. До редколеґії увійшли відомі режисери, драматурги, культурологи. Періодичність журналу - раз на два місяці, обсяг - 48 сторінок. З 1997 року журнал вийшов на міжнародний рівень розповсюдження.

Як зазначає головний редактор журналу Лариса Брюховецька, «місія і завдання журналу – не тільки дати панораму мистецтва, а й актуалізувати краще, що є в цих часових і просторових мистецтвах, тобто те, що здатне підносити людину над буденністю, окрилювати її. Мистецький журнал (в умовах падіння культурних запитів) не може існувати без якісного смислового наповнення. Він має бути адресним. Треба уявляти, до кого звертаємось, хто наші читачі, заради яких ми працюємо. За час існування журналу мені доводилося чути не тільки слова вдячності від читачів, а й скептичні відгуки. Недоброзичливців журнал дратує, що він не такий, як інші, що в нього відсутній несмак в оформленні, що ігнорує «базар», не друкує пліток, скандалів, брудних сенсацій.»

Журнал містить такі розділи: Актуально, На сценах, На екранах, Вісті зі студій, Діалог, Згадаймо, Історія, Класика, Мистецька хроніка, Молоде кіно, Музика в кіно, Нові книги, Обличчя, Професія: режисер, Теорія, Фестивалі, Ювілей фільму. Завжди інформує про українські фільми, які незабаром вийдуть у прокат.

/Files/images/zal_perodiki/17253903_0ee2_11ec_8150_0050568ef5e6_50e8a1a0_0ee4_11ec_8150_0050568ef5e6.jpg

ЦІКАВЕ З ЩОЙНО ОТРИМАНОГО НОМЕРУ (№5, 2021).

Про кіно як перший український фронт та його поразку йдеться мова в аналітичній статті Івана Канівця. Як зазначає автор статті «щоб захистити наш культурний простір, потрібні не лише історичні патріотичні стрічки. Навпаки: ми повинні мати якісні фільми усіх жанрів, щоб «хороші» хлопці та дівчата з іноземних кінокартин не розповідали нам, як треба Росію любити.»

Журнал знайомить з одним із найпопулярнішим та касовим мюзиклом Івано-Франківського театру ім. І. Франка «Гуцулка Ксеня»; з виставою молодого режисера Дмитра Весельського Українського Малого драматичного театру (м. Київ) «Маклена Граса» за пєсою Миколи Куліша.

У рубриці «НА ЕКРАНАХ» коментує прем’єри: австрійську стрічку «Нарцис і Ґольдмунд» (реж. Штефан Рудовицькі) за твором Германа Гессе та вітчизняний фільм «Депортація 44-46» (Реж. Олеся Моргунець-Ісаєнко). Ця документальна стрічка з ігровими елементами вперше в кіно торкається важкої травми – переселення українців з рідних місць. Головну героїню зіграла Лариса Руснак. Як проходили зйомки фільму та своїми враженнями діляться головна актриса та режисер фільму. До речі, Олеся Моргунець-Ісаєнко родом з Чернігівщини, народилася в селищі Козелець.

Рубрика «МОЛОДЕ КІНО» пропонує знайомство з кінорежисеркою, поетесою, письменницею Іриною Цілик – авторкою кількох ігрових короткометражок і однією з режисерок документального проєкту «Невидимий батальон». ЇЇ фільм «Земля блакитна, ніби апельсин» отримав нагороду МКФ «Сандерс» (2020 р.) за найкращу режисерську роботу в категорії світового документального кіно за повнометражну документальну стрічку, перемогу в національному та міжнародному конкурсах МФ документального кіно про права людини Docudays UA.

А також цей номер містить цікаві діалоги з письменником Василем Шкляром, кінорежисером і сценаристом Борисом Савченко, акторкою театру і кіно Іриною Мак.

І звичайно ж мистецька хроніка, інформація про фестивалі, нові українські фільми в прокаті та на телеекрані.

Запрошуємо ознайомитися з цікавим мистецьким журналом.

Кiлькiсть переглядiв: 47